10 TIPS VOOR EEN STRAKKE KUT

Alle mannen (nou ja, bijna alle mannen) willen een grote(re) pik en alle vrouwen (nou ja, ehm, over dit soort dingen ga je waarschijnlijk pas nadenken als je kinderen hebt gekregen of de 40 nadert) willen een strakker kutje. Even voor de duidelijkheid (dat ik niet straks allemaal reacties krijg van zeurende vrouwen die vinden dat je gelukkig moet zijn met de kut die je hebt) (al hebben ze daar natuurlijk helemaal beetje gelijk in); je seksleven hoeft niet op te houden als het allemaal wat wijder is of wordt en je hoeft je er ook niet voor te schamen!

Online kwam ik trouwens dit pareltje tegen, waaruit blijkt dat ook mannen graag een wat strakkere vagina erg prettig vinden:

‘Natuurlijk neuk ik liever met een chick die gewoon een strakke kut heeft en weet hoe ze hem moet gebruiken, dus gewoon lekker strak aanspannen. En ja, als ik met iemand lig te ballen en ik merk dat het gewoon zo’n losse kut is en ze spant ook niks aan, dan mag ze me klaarpijpen en dan oprotten, klinkt hard en ik kom misschien over als een klootzak, maar ik wil gewoon goed neuken, en dat kan alleen met een lekkere strakke kut. Heb je die niet dan hoef je bij mij niet aan te komen.’

En met deze opbeurende woorden geef ik je graag 10 tips voor een strakker kutje.

1. Blijf jong

De meeste mannen geven niet voor niets de voorkeur aan jonge meiden in hun slaapkamer. Jonge meiden hebben naast een strakke en jeugdige huid en rechtvooruitstaande borsten ook een strakker kutje dan hun moeders. De spieren in een kutje worden met het stijgen van de jaren (door hormoonveranderingen) automatisch slapper en dit zorgt ervoor dat vrouwen minder gevoel hebben bij het vrijen, moeilijker tot een orgasme kunnen komen en bij een verzakking (ja, de boel kan van binnen ook nog eens gaan verzakken als je ouder wordt) kan vrijen zelfs onmogelijk of zeer pijnlijk worden. Een prachtig vooruitzicht, nietwaar? Helaas is er nog geen pilletje uitgevonden om jong te blijven, dus eigenlijk is dit een bullshit tip. Geniet van elkaar zolang het nog kan en onthoud; voor standje 69 maakt een strakke of niet zo strakke kut niets uit.

2. Krijg geen kinderen

Hoe je het ook went of keert, na het krijgen van een kind is het met de strakheid van de gemiddelde vagina ver te zoeken. Dat kan ook niet anders, want er wordt gemiddeld zo’n 3 kilo aan lieflijk roze vlees uitgeperst! Vaak trekt alles vanzelf weer strak, maar dat kan wel een jaar tot 1,5 jaar duren. Maar helaas zullen sommige vrouwen (en hun mannen) altijd met een minder strak kutje moeten leven. We kennen allemaal die grap om aan de gynaecoloog te vragen of hij even een extra hechtinkje kan plaatsen na de bevalling, maar dit is helaas, een grap dus. Een extra hechting kan zelfs zorgen voor een té strakke kut, wat weer voor veel pijn zorgt bij het vrijen. De oplossing; een keizersnede of helemaal geen kinderen.

3. Doe Kegel-oefeningen

Vrouwen trainen al hun spieren om een strakker lichaam te krijgen; arm-, been-, buik-, en bilspieren, maar de belangrijkste spieren slaan ze over; hun kutspieren. Of, om even een netter woord te gebruiken; hun bekkenbodemspieren. Dit zijn de spieren die flink wat te verduren krijgen tijdens een bevalling én de spieren die ervoor zorgen dat je je plas op kunt houden. Deze spieren kun je trainen door middel van zogenaamde Kegel-oefeningen. Als je hier op jonge leeftijd al mee begint zul je later minder snel last krijgen van incontinentie (en hé, een Tena-lady in je slipje is nooit geil). Een ander voordeel van goed getrainde kutspieren is dat je orgasme intenser wordt en als je deze spieren onder controle hebt kun je hiermee ook je partner meer plezier in bed geven (door ze tijdens het vrijen afwisselend aan te spannen en te ontspannen). De heer Arnold Kegel verzon in 1948 de Kegel-oefeningen; span en ontspan je kutspieren regelmatig, zoals je zou doen als je naar het toilet gaat (maar dan dus vooral niet tijdens het plassen, maar gewoon op de bank of op een stoel) (het doen van deze Kegel-oefeningen tijdens het plassen (het zogenaamde stippeltjes-plassen wordt zelf enorm afgeraden door gynaecologen). Dokter Kegel adviseert 3 maal daags…

1. Span je spieren en hou dat vijf tot tien tellen vast. Ontspan daarna weer.
2. Span en ontspan snel achter elkaar en doe setjes van vijf tot tien.

4. Gebruik gewichtjes/balletjes

Japanse geisha’s weten het al eeuwen en eeuwen; het gebruik van vagina-balletjes (en hierdoor ook wel Geisha-balletjes genoemd) zorgt voor goed getrainde kutspieren (zie tip 3). En wanneer je je kutspieren onder controle hebt, dan kun je dat dus gebruiken tijdens de seks. Vrouwen met wat lossere vaginaspieren die aan de slag zijn gegaan met gewichtjes of balletjes (of dus de Kegel-oefeningen) ervaren vaak een sterker orgasme dan voorheen.

Er zijn verschillende balletjes op de markt, van verschillende grootte, vorm, gewicht en materiaal. Het beste is het om een setje met meerdere (oplopend in gewicht) balletjes aan te schaffen die je elke dag ongeveer 15 minuten inbrengt. Je begint met het lichtste kegeltje en je gebruikt je bekkenbodemspieren om het kegeltje op de plaats te houden. Zodra je de lichtste makkelijk kunt vasthouden, kun je een zwaarder kegeltje proberen. Balletjes die ik je aan kan raden zijn de LELO Luna-balletjes (€ 39,95). Je krijgt dan 1 houder en 4 verschillende balletjes. Als je begint doe je maar 1 balletje in de houder en als je gevorderd bent oefen je met de 2 zwaarste balletjes.

strakke kut balletjes

5. Stop er niet te vaak te grote dingen in

Er té vaak té grote dingen in stoppen werkt een strakker kutje niet in de hand. En hoe uitdagend een XXXXL dildo er ook uitziet; regelmatig gebruik kan er zelfs voor zorgen dat de spieren in de vagina te soepel worden. Maar op den duur gaat de rek er gewoon uit. Net als bij een elastiekje. Zo kan het heel spannend zijn om steeds grotere voorwerpen te proberen (of een vuist, of 2 vuisten) (dit wordt stretchen genoemd), maar uiteindelijk rekt je vagina uit en zal het vrijen met een normaal geschapen man niet zo leuk meer zijn als voorheen.

strakke kut dildo

6. Laat je opereren

Wanneer de andere tips niet helpen, dan kan een operatie uitkomst bieden, maar het lijkt me logisch dat je hier van tevoren heel erg goed over nadenkt, want het is nogal wat. Heb je écht lichamelijke of geestelijke klachten van je ‘te wijde vagina’? Kan je écht niet meer van seks genieten (ook niet van alle andere dingen dan penetratie)? Doe je het niet alleen omdat je denkt dat je een strak kutje hoort te hebben? Doe je het niet alleen omdat je partner zegt dat hij er niks meer van voelt? Doe je het niet alleen omdat je bang bent dat je partner anders op zoek gaat naar een jongere vrouw (ja, dit soort mannen bestaat)? Dan zijn er verschillende operaties mogelijk en de een is wat heftiger dan de ander. Sommige worden vergoed door je ziektekostenverzekering, andere niet en de ingrepen zijn niet zonder risico. Laat je dus goed voorlichten voordat je in je laat snijden (of spuiten) (maar dat lijkt me heel logisch).

Bekenbodemplastiek
Een chirurg voert deze operatie uit via de ingang van je vagina. Je verslapte bekkenbodemspieren worden aan de achterkant van je vagina aan elkaar gehecht met oplosbare hechtingen en soms worden de bekkenbodemspieren ook korter gemaakt. Op deze manier staat alles weer in de oorspronkelijke positie (meestal dus de positie van voordat je kinderen kreeg) en zijn je bekkenbodemspieren weer stevig. De ingang van je vagina zal ook nauwer zijn. De operatie duurt ongeveer een uur en je krijgt een algehele narcose.

Vaginaverjonging
Een vaginaverjonging gebeurt door middel van lasertherapie. De spieren binnenin je kutje en ook buiten om je schaamlippen worden met behulp van een laser versterkt. Dit zorgt voor stevigere schaamlippen, maar ook voor een strakker kutje. De laser heeft ook een positieve invloed op de bekkenbodemspieren. De behandeling duurt 1 uur en je mag direct naar huis. De ingreep is niet permanent en moet na een paar jaar weer worden uitgevoerd.

Injecties met lichaamseigen vet

Je kunt de buitenste schaamlippen laten vergroten door ze in te laten spuiten met lichaamseigen vet. Dit heeft een verjongend effect en werkt ook ietwat verstrakkend.

Kunststof implantaat

Een ‘matje’ of ‘bandje’ zoals de kunststof-implantaten worden genoemd, worden in de vagina gebracht met een dun metalen stangetje zodat de vagina strakker aanvoelt (voor hem en haar).

Lichaamseigen impantaat
Een chirurg snijd een deel van het verslapte weefsel weg en hecht het restant aan elkaar. Helaas komen bij 30% tot 50% van de vrouwen de klachten weer terug, maar dit is wel een ingreep die door de zorgverzekeraars wordt vergoed.

7. Krijg je een strakke kut van vaginale crèmes?

Je hoeft via Google maar te zoeken op ‘strakker kutje’ of ‘tighter pussy’ en er verschijnen rijen en rijen van sites die producten aanbieden die voor een strakker kutje zorgen. Deze zogenaamde vaginale crèmes zijn soms op biologische basis, soms op chemische en sommige hebben wel effect en sommige helemaal niet. Producten die het middeltje ‘benzocaine’ bevatten hebben vaak wel effect; ze verdoven de vagina een beetje waardoor deze minder nat wordt en dit zorgt uiteindelijk voor een ‘strakker’ gevoel. Dit gevoel is allemaal tijdelijk en of het allemaal zo gezond is voor je vagina valt nog te bezien. Mijn advies; doe maar niet. En wantrouw sowieso alle crèmes die beweren dat je een permanent strakker kutje krijgt als je het gebruikt.

8. NeoControl therapie

Eigenlijk alweer een beetje een achterhaalde therapie, maar hij wordt in sommige landen nog steeds toegepast. Voornamelijk bij vrouwen die last hebben van urineverlies, maar vrouwen die last hebben van urineverlies hebben vaak ook een iets te los kutje. Een Neocontrol-toestel ziet eruit als een grote, comfortabele stoel en onder het zitvlak bevindt zich een enorme magneet, die elektromagnetische velden produceert (volkomen pijnloos). Door die magneet ontstaan er in het lichaam zenuwimpulsen die zorgen voor het samentrekken van de bekkenbodemspieren. Een behandeling bestaat uit 10 sessies van ongeveer dertig minuten en het eindresultaat is een strakker kutje.

9. Heb nog even geduld

Het gebruik van vaginaballetjes ervoor zorgen dat je later niet incontinent wordt (en dat wil niemand, toch) en door geregeld vaginaballetjes te gebruiken kun je de spieren van je vagina trainen (zie tip 3 en 4). Maar… er zijn momenteel al supergeavanceerde ‘vaginaballetjes’ op de markt, die helaas nog niet in Nederland te koop zijn. Dit zijn de Skea, de Kgoal en de Elvie. Alle 3 seksspeeltjes die er speciaal op gericht zijn om je vaginaspieren te trainen, maar houden al je vorderingen ook nog eens bij via een game of App (en dat maakt het trainen toch nét even ietsje leuker). Deze vaginaballetjes houdt je niet op hun plek door je spieren aan te spannen (zoals bij andere vaginaballetjes wel het geval is). Helemaal 2015, alleen zullen ze misschien pas in 2016 op de Nederlandse markt verschijnen.

elvie-kgoal-skea

10. Geen seks

De allerbeste methode om een strak kutje te houden is om nooit seks te hebben. Zo wordt je nooit zwanger en zullen je spieren nooit uitrekken. Maar een leven zonder seks? Dan kun je jezelf net zo goed meteen onder de trein gooien.

 

 

maanzinshop

6 reacties

  1. Birgit schreef:

    Ik heb geen idee hoe “strak” ik ben. Volgens statistieken (geen kinderen, geen grote voorwerpen en eind twintig) schijn ik dus nog best in vorm te zijn. Mooi is dat.

  2. Wiet schreef:

    is het mogelijk dat de vagina beschadigd wordt door een knip tijdens de bevalling ?

    • Luna schreef:

      Ehm… Ik zou deze vraag even voorleggen aan een gynaecoloog als ik jou was… maar het lijkt mij dat een vagina hier inderdaad van kan beschadigen… of in ieder geval door kan veranderen… de vagina moet hierna weer aan elkaar groeien en dit littekenweefsel kan pijnlijk zijn tijdens het vrijen, lijkt me…

  3. J.t. schreef:

    Haha, vind deze wel toepasselijk. NatuurGedicht van ene Theo bij Pownews:
    Stelletje ligt in de berm te pompen
    “Lekker strak hè?” zegt het meisje
    “Ligt niet aan jou hoor” zegt de jongen

    :-)

  4. Jessica schreef:

    Even een “hands up”. Wanneer je bekkenbodemspier te gespannen is kun je eveneens incontinent worden, niet enkel van te ontspannen spieren. Wanneer je je bekkenbodemspier traind is ontspannen even belangrijk als aanspannen, anders raakt je bekkenbodemspier over gespannen en kan er niets meer in, ook geen penis.

    • Edwin schreef:

      Het doel van trainen is dan dus ook samenspannen en ontspannen net als bij het trainen van willekeurig welke spier dan ook…..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *