LUNA KRIJGT 1 VAN DE 5 FANTASTISCHE A-MERK GESCHENKEN VAN DE PABO!!!
Sinds ik vorig jaar de PABO-verrassingsbox bestelde krijg ik zo’n 3 keer per week een mailtje van mijn vrienden van de PABO (wil je weten wat er in die verrassingsbox zit, zodat je weet waarom je ‘m niet moet bestellen, lees dan vooral even mijn stuk WAT ZIT ER IN DE PABO-VERRASSINGSBOX? LUNA LAAT HET ZIEN).
Een greep uit de subjects van die (meer dan 300) mailtjes (van het afgelopen jaar):
Je boekingsbevestiging, C. Olthof
Gefeliciteerd, jij bent geselecteerd als winnaar!
Gratis parfum van een topmerk!
Er ligt een mystery-cadeau van 50, 100 of 150 euro voor je klaar!
Gratis elektronicageschenk voor jou!
Jij hoort bij de gelukkige 5, C. Olthof!
Jeetje! Ik hoorde wel heel erg vaak tot de gelukkige winnaars! Dat kon gewoon geen toeval meer zijn! Het mailtje met subject ‘Je boekingsbevestiging, C. Olthof’ liet me weten dat ik een gratis citytrip t.w.v. € 279,- gewonnen had! Een 3-daagse reis naar een Europese cultuurstad! Vliegreis inbegrepen en 2 overnachtingen in een 3-sterren-hotel! WOW!! En zo’n reisje heb ik zelfs 5 keer gewonnen het afgelopen jaar! Lucky me! Ik zou wel eerst even wat moeten bestellen bij de PABO (voor minimaal € 20,-), maar toen ik klikte op de wel hele kleine lettertjes onderaan het mailtje kwam ik terecht bij wat vage actievoorwaarden. Ik had dan wel een citytrip gewonnen, maar dit was alleen voor mij en er moest een betalend iemand mee en vertrekken op donderdag, vrijdag en zaterdag was sowieso 30 euro extra en verder nog veel meer vaag gelul met eerste tickets en tweede tickets en ik snapte er weinig van, maar het voelde niet zo goed. Even Google-en leerde me trouwens ook dat het bedrijf waar ik m’n citytrip gewonnen had niet zo heel erg goed te boek staat (www.supercitytrips.com) (en hé, dat is grappig, dat bedrijf werkt ook weer samen met het bedrijf www.deluxebox.com net als de PABO) (nou ja, dat kan ook geen toeval zijn!!). Geen citytrip voor mij dus.
Nee! Ik ging voor een fantastisch A-merk-geschenk! Want in het mailtje stond dat er ‘5 fantastische A-merk geschenken klaar lagen en dat ik bij de gelukkig 5 behoorde! Wow. Just wow! Niet alleen ik had zo’n fantastisch A-merk geschenk gewonnen. Neen! Ook T. Schellekes, H. van ’t Zand, A. van den Akker en M. Vermeulen! Het kan niet op daar bij de PABO, maar ja, dat is ook wel logisch hè? Als je zo’n groot bedrijf bent, dan is het niet meer dan normaal dat je af en toe iets leuks en liefs doet voor je vaste klanten! Ik kan dit soort initiatieven enorm waarderen! Zo gaaf! Onderaan het mailtje vond ik een foto met daarop een tablet, een iPhone en een iPad en oooooh, wat spannend allemaal!
Ik had een iPad gewonnen! Of een iPhone!!! Een A-merk geschenk! Ik moest wel even iets bij de PABO bestellen (wederom voor minimaal € 20,-), maar dat was geen probleem, want ook al verkopen ze voornamelijk bagger en B-merken bij de PABO, toch vond ik een 250 milliliter-fles Eros voor € 24,99 en ach, goed glijmiddel kun je nooit genoeg in huis hebben. Ik bestelde de fles, voerde mijn unieke actiecode in en betaalde m’n bestelling meteen via iDeal.
Ik kon daarna de hele dag niet meer poepen van de spanning. Wat zou ik gewonnen hebben???? Zou het de tablet zijn? Of de iPhone? Ondanks m’n obstipatie liep ik de rest van de middag en avond huppelend door m’n huis: “Ik krijg een iPad, ik krijg een iPad.”
De volgende dag verscheen aan het einde van de middag (ik had nog steeds niet gepoept) de postbode met m’n PABO-pakketje! “Het is wel een beetje licht voor een iPad hoor”, zei ik tegen m’n man, “zou het dan de iPhone zijn???” Ik scheurde de doos open en haalde m’n A-merk geschenk eruit.
Ja. En daar zat ik dan. Met m’n Grundig-oordopjes met een inkoopprijs van nog geen 50 cent. Technisch gezien was dit een elektronica-geschenk van een A-merk. Maar het was geen iPad. Ook geen iPhone. Ook geen product waar ik iets aan had. Oordopjes. Die krijg je standaard bij elke mobiele telefoon en bij elke tablet en ik denk dat een gemiddeld gezin wel een setje in huis heeft. Of 2. Of 3. Wij hebben er 7. En nu dus 8. “Maar schatje, kijk”, sprak mijn man bemoedigend terwijl hij het doosje bestudeerde, “je kan deze oordopjes ook gebruiken voor je discman.”
Het spreekt voor zich dat ik van tevoren heus wel wist dat ik geen iPad zou krijgen. Of een iPhone. Zelf had ik eigenlijk gedacht dat er een setje Duracell-batterijen bij m’n bestelling zou zitten, want ook dat is technisch gezien een elektronisch geschenk van een A-merk (en daar had ik achteraf gezien trouwens veel meer aan gehad). Ik heb deze bestelling geplaatst om duidelijk te maken dat er bij de PABO een erg misleidende marketing-strategie wordt toegepast om bestellingen binnen te halen.
Gratis reisjes?
Gratis elektronica-producten van A-merken?
Gratis verrassingspakketten t.w.v. € 100,-?
Gratis parfums van topmerken?
Ha! Hahaha! Haha! Laat me niet lachen. Oh wacht, laat me vooral wél lachen! HAHAHAHAHA!
Klagen bij de PABO kost 1 euro per gesprek en je klacht wordt dan zorgvuldig genoteerd door een niet-zo-goed-Nederlands-sprekende telefoniste en doorgegeven aan een klachtenafdeling. Daarna krijg je te horen dat er nog contact met je wordt opgenomen, maar dat zijn ze bij mij vergeten de vorige keer. Dat zal vast geen toeval zijn.
Het Eros-glijmiddel kwam gelukkig prima van pas om de Grundig-oordopje te stoppen op een plek where the sun doesn’t shine. Ik kon daarna meteen weer poepen.
Jij brengt oordopjes met glijmiddel rectaal in om stoelgang weer op gang te brengen? nou ja, als het werkt ……
Pabo staat al jaren op mijn black list, blijf ik gelukkig bespaard van die onzin
hahaha zijn de oordopjes toch nog ergens goed voor geweest…
Erg triest inderdaad deze verkoopstrategie, maar het levert wel weer een leuk verhaal op hier op je blog.
De Pabo is trouwens niet het enige bedrijf dat dit doet. Ik kreeg een tijdje geleden precies zo’n zelfde mail van Christine le Duc. Ook een gratis citytrip en ook t.w.v. 279 euro.
* 3-daagse reis naar een europese cultuurstad
* vliegreis inbegrepen
* 2 overnachtingen in een 3-sterren hotel
Zelfs de boarding pass was al meegestuurd
Christine le Duc en Pabo zijn dochters van elkaar. Vallen als ik het goed herinner onder de Beate Ushe Holding. Je kunt trouwens altijd zien wat je wint want onderaan de reclamemail staat altijd een linkje naar de voorwaarden. Bij een van de acties van Christine had ook ik (ja, ja!) een 3- 4- of 5-sterren geschenk geworden. Kijk je even verder dan zie je dat
“de ultra hd tv gaat naar de inzender wiens inzending met actiecode 3338 als allersnelste inzending door Christine le Duc wordt geregistreerd, laptop gaat naar de inzender wiens inzending met actiecode 3338 als tweede snelste inzending door Christine le Duc na verzending van deze mailing wordt geregistreerd, de digitale camera gaat naar de inzender wiens inzending met actiecode 3338 als derde snelste inzending door Christine le Duc wordt geregistreerd, de tablet gaat naar de inzender wiens inzending met actiecode 3338 als vierde snelste inzending door Christine le Duc wordt geregistreerd, de wireless luidspreker gaat naar alle overige inzenders met actiecode 3338.”
Dus zou ik een luidspreker gewonnen hebben. Ik vraag me wel altijd af hoe snel die eerste besteller dan is….
Ik vraag me af of er echt wel eens iemand echt iets ‘goeds’ gewonnen heeft? En CLD en PABO zijn inderdaad zusjes van elkaar… vallen onder Beate Uhse… :-)
Ik word gestalkt door de Christine le Duc. Laatst de code maar eens ingevoerd (een electronica geschenk!!) toen ik toch een jurkje bestelde (jurkje nr 2, want 1 was te klein, en 2 bleek uiteindelijk een naadje onder de tiet los te hebben zitten wat heel snel een gat werd, maar ze hebben m wel retour genomen).
Ik kreeg een koptelefoon.
Top.
Wat zal jij BLIJ zijn nu!!!! ;-)
Geweldig!! Wat een heerlijke post
Overigens vraag ik me sterk af waarom ze niet beginnen met het weggeven van de troep waar ze waarschijnlijk hun magazijn mee vol hebben liggen en aan de straatstenen niet kwijt kunnen…
Dat is natuurlijk niet aantrekkelijk, ik begrijp het. Toch verbaast het me. Schoenmaker blijf bij je leest en word daar eerst goed in ook.
Trouwens, wel veel dank voor dit vermaak! Wordt de dag weer wat leuker van
Ik heb een tip. Elke keer als ergens iets besteld of je je moet registreren als je meedoet aan een prijsvraag of zoiets, verander dan iets kleins aan je naam. Een andere letter, een andere voornaam of een tussenvoegsel. Maak een lijstje van alle variaties en de bedrijven waar je die naam gebruikt hebt. Zodoende kun je zien welke donkere paden die marketingbureaus bewandelen en kun je ook een blacklist bijhouden van bedrijven waar je dus nooit meer iets gaat bestellen.
De christine le duc stuurt letterlijk elke dag een nieuwe email met aanbiedingen. Om gek van te worden! Maar het werkt wel, je kijkt toch telkens eventjes.
Maar dit soort dingen nooit bestellen dus, weet ik dat ook weer :)
De namen die genoemd worden zijn precies dezelfde namen als die bij mij in de email genoemd worden.. Ik verwacht dan ook zeker wel dat ik dan niet meer zal ontvangen dan alleen oordopjes zodra ik een bestelling plaats. Bij mij komt die email van Christine Le Duc. Ik was niet bekend met pabo..
Dag Luna, Ik heb wat speeltjes gekocht voor m’n vriendin bij Pabo.be en ontvang nu e-mails met zulke reclame, ik wou wel eens weten wat er in het cadeau zit van 100€ dus heb ik mijn vraag gegoogled en kwam ik hier uit. Dankjewel voor de waarschuwing, Wat de speeltjes betreft was het wel ok, alleen de Jelly gems 4 van Pipedream is een afrader, die durf ik niet aan mijn vriendin geven, het is een Dildo in rose gell-kunststof, kleverig, vies en ze ruikt erg kunstofachtig. Weet je wat ook grappig is, voor ons vlamingen betekend “niet kunnen poepen” iets heel anders, in Nederland is het een synoniem voor constipatie. Wij Vlamingen begrijpen het als absoluut geen zin hebben in sex. Het was heel grappig toen ik jou artikel las. Groetjes Wim ;)