HET WEHKAMP-EFFECT

Ik verbaas me regelmatig over de teksten waarmee vibrators en andere seksspeeltjes worden aangeprezen. Te wollig, te zweverig, te cheesy, te corny, teveel om-de-hete-brei-heen-draaien, teveel lost in translation, te vaag, te bloemerig, te of the point of te onbegrijpelijk. Een kleine greep uit het grote aanbod aan bullshit teksten.

‘Dit is een aantrekkelijk, verleidend product, tartend naar een prikkeling. Hij verplaatst zich in de werkelijkheid en heeft daarom ook de meeste overeenstemming met de realiteit.’
‘De frisse kleur neemt je mee in de verrijkende wereld van de erotische stimulatie.’
‘Haar mooie ronde vormen en haar stevige en krachtige vibratie zijn uitgebalanceerd op het vrouwelijk lichaam.’
‘Deze vibrator is voor diegenen die iets verder willen en durven, en daardoor de meer energieke sensatie van het mannelijke orgasme willen verkennen.’
‘Zijn zijdezachte oppervlak is volkomen compatibel met het lichaam.’
‘Dit speeltje is naast spannend ook taboe doorbrekend.’
‘Door de kwaliteit van dit product staat zorgeloos genieten centraal.’
‘Gebruik dit subtiele kinky, maar toch ingetogen product om grenzen te verleggen.’
‘Geluid, smaak en gevoel komen samen in een mix van nieuwe ervaringen en sensuele momenten.’
‘Dit product is een beleving op zich en tilt je naar een geheel nieuw niveau van plezier. Een gevoel. Puur genot.’

En dan gaat het meestal over supersimpele speeltjes.
Maar helemaal om te kotsen, vind ik, is het gebruik van het woord ‘intieme massage’ als het de bedoeling is dat je de vibrator tegen je clitoris houdt. Of ergens anders in die intieme zone, zoals je schaamlippen, kutje, G-spot, pik of ballen! Ik noem dit het Wehkamp-effect van de erotische industrie! Want wie bladerde er vroeger niet door de Wehkamp-gids op zoek naar de klassieke dame met de massagestaaf tegen haar wang? Ja, geef het maar toe! En daarna bladerde je verder naar de pagina’s met de bh’s. En we wisten allemaal dat het om een vibrator ging, maar er werd in de begeleidende tekst met geen woord over seks gerept.

Zeg waar het op staat en praat er niet omheen. Als ze het momenteel zelfs bij Wehkamp kunnen (want ze hebben daar nu een behoorlijk uitgebreide collectie sekstoys (die nog wel steeds massagers worden genoemd), dan begrijp ik niet waarom er nog zoveel online seksshops van die onzinnige teksten gebruiken om hun producten aan te prijzen.

Zo. En dan ga ik nu even in deze werkelijkheid mijn intieme zone met een ingetogen product dat volledig compatibel is met mijn lichaam een uitgebalanceerde spannende ervaring laten beleven. Kijken of ik nog wat taboes kan doorbreken.

Dit vind je misschien ook leuk...

1 reactie

  1. Senja schreef:

    Haha! Wat een heerlijke uitsmijter. :-)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.