SEKS APP REVIEW: KALM SUTRA

Apple/Android: Verkrijgbaar in de iTunes-store: HIER
Ontwikkelaar: Neil Harris © NAH 2009
Prijs: € 0,79
Grootte: 32,7 MB
Wat is het: een App met Kamasutra-standjes
Aantal sterren: 8

De Kalm Sutra is vooral een mooi vormgegeven App. Je ziet een boekenkast met daarin alle boeken van de Kamasutra. Ze corresponderen dan wel niet met de échte versie van de Kamasutra, maar who gives a shit! Ze zijn verdeeld in de 4 seizoenen en er is een boek voor hem en een boek voor haar. Als je de App aanschaft krijg je overigens niet alle boeken, maar slechts het boek voor haar en het zomerboek. Nu snap ik eigenlijk die verdeling niet zo, want waarom zou je in de zomer andere standjes doen dan in de winter of in de herfst, maar ook hiervoor geldt; who gives a shit?

Het is, zoals de naam al doet vermoeden, een App die je verschillende Kamasutra-standjes laat zien en hoe meer standjes je probeert, hoe beter, zodat je uiteindelijk, allemaal, toch weer uitkomt bij de 3 toppers; standje 69, missionaris of doggy style (ik heb er niet meer nodig dan die 3). Bij elk standje uit deze App staatwaarom dit een lekker standje is en voor wie (hem of haar). De plaatjes doen denken aan een oud-Indiaas boek en de mannen en vrouwen worden weergegeven door olifanten, tijgers, konijnen en paarden en dat is eigenlijk wel prettig binnen de seks-App-wereld die normaal gesproken wordt vormgegeven door goedkoop getekende mannen en vrouwen. Het ziet er chique uit en daar wil ik best € 0,79 voor betalen (al kan ik dan beter 1 van mijn eigen Kamasutra-boeken uit de kast pakken).

Er zit ook een heel relaxt tingeletangel-muziekje onder (dit noemen ze zelf tantalizing music). Die begint na precies een kwartiertje op je zenuwen te werken, dus zorg ervoor dat je binnen de 15 minuten alle standjes uit de App hebt afgewerkt. Kun je daarna gewoon weer zelf wat verzinnen. De App zelf is best leuk (en de eerste versie kost € 0,79). De versies daarna zou ik niet aanschaffen. Zonde van je geld. Maar ben je geïnteresseerd in de Kamasutra, dan is deze App best een leuk begin. Wil je meer weten, dan zou ik gewoon een boek met Kamasutra-standjes bestellen.

Deze App besprak ik alweer een tijdje terug voor PSRadio op 3FM.

Dit vind je misschien ook leuk...